Smutsigt hår och äckliga gummilister

   Update: 2010-09-05 @21:01:29    

Jag behöver tvätta mitt hår! Kul för er att veta men jag kände för att börja detta inlägg med lite dirt! Jag kan dessutom inte tvätta barret förren i morgon! Jag måste nämligen åka och leta på en sån där "kantgrej" till duschen. En sån där man ställer nere på golvet för att undvika översvämning. Var fasen säljer dem sånna?! Och vad ska jag fråga efter? "Hej, jag tänkte bara höra om ni har en sån där duschkantsgrej i gummi som man ställer på golvet i duschen?".

Under min storstädning av badrum i fredags så blev jag nämligen galen (igen) och rev bort den gamla fastlimmade för den var för äcklig för att ens få vistas under mitt tak! Senare när jag skulle färga håret så insåg jag ganska snabbt att den var ganska bra att ha den där äckliga gummilisten. Jag fick nämligen stå med duschslangen i den ena handen och en gummiskrapa i den andra och skrapa vatten för glatta livet samtidigt som jag sköljde ur hårfärgen! Det var inte så lätt må ni tro och troligen en syn för gudarna! Efter det har jag tvättat mig i handfatet hela helgen! Ser nog ganska kul ut det med!

I morse vaknade jag med bultande huvud! Katastrofalt med tanke på att jag är en sån som skryter rumpan av mig för att jag aldrig blir dålig dagen efter kvällen före! Det var helt klart värt det iaf för gårdagskvällen var helfestlig! Thank you tokgrannar!

Idag har jag grattat granne/hyresvärd/ingift moster som fyller år! Grattis Biners och tack för fikat! Efter kalaset blev det en ridtur med H och det gick riktigt bra! Snappade upp en hel del igår och fick ännu mer bra info av C innan vi drog iväg så idag fick nog Drómi för första gången bli riden som en islandshäst av mig! Stackarn har väl varit alldeles förvirrad innan!

Nu ska jag friska upp huvudet lite inför morgondagens seminarium. Måste erkänna att jag är lite segstartad den här terminen. Less är nog ett bra ord. Jag har så mycket jag måste göra ändå och nu ska jag hinna plugga också! Men men det måste väl gå! Ett år kvar!


Kommentarer
Postat av: Chrissie

Hmm, Kanske skulle prova med att säga "duschlist" kort och gott? :-D



Ha det sköj med sem. och pluggande!!



Tänk vad lite pizza kan göra gott för själen, inte sant! C U

2010-09-05 » 21:23:19
Postat av: Jenny

Duschlist låter bra! haha det kör vi på!



Håller med! Pizzan gjorde susen! :) Ses i morrn!

2010-09-05 » 21:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: