När maten går fortare att laga än att äta..

   Update: 2010-09-22 @16:14:23    
Ibland överträffar jag mig själv när det kommer till matlagning unkarlsstyle! Idag är en sån dag! När maten går fortare att laga än att äta! Du behöver:

Ungarkarlslunch (1 pers)

Ett paket snabb(!)makaroner
En nypa salt
1-2 grillkorvar
En skvätt matfett

Garnering:

Ketchup

Så här gör du:

Sätt på två små plattor på spisen. Fyll den minsta kastrullen du har med vatten (inget speciellt mått, höfta till bara), släng i nypan med salt och ställ den på den ena plattan och sätt för guds skull på ett lock så vattnet kokar upp fort nog!

Ställ nu på den näst minsta kastrullen du har på den andra plattan och häll i skvätten med matfett. Kan rekommendera flytande margarin, smälter fort som attan. Eftersom "fort som attan" går riktigt fort så kan du i princip på en gång ta fram grillkorvarna och en sax..sen är det bara att börja klippa rätt ner i kastrullen! (går mycket fortare än att släpa fram kniv och skärbräda! Mindre disk också..

När vattnet kokar tar du paketet med snabb(!)makaroner och häver i så pass mycket så att vattnet inte kommer att koka bort. Ingen fara det ser man! Nu kan du röra runt bland korvstumparna i 3-4 minuter! När du gjort det, ta av kastrullerna från plattorna! Det är klart!

Häll av vattnet från makaronerna och servera!! Garnera med ketchup efter smak och tycke! (I mitt fall mer än vad "vanliga människor" verkar tycka vara aptitligt)..Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: ankers

Fan vilken maträtt... ska nog pröva nån dag.. bra gjort...

2010-09-22 » 18:59:49
Postat av: Josäfin :>

Haha x)

Du kör inte på att... beställa en pizza? ;) Brukar jag göra ;D

2010-09-22 » 19:41:21 URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Diba

vill du bli dagens blogg?



isåfall anmäl dig här!



http://dibagolpagon.blogg.se/

2010-09-22 » 19:42:47 URL: http://dibagolpagon.blogg.se/
Postat av: C

Ännu enklare recept ifrån Uppsalastudenternas gourmettips:



EN kastrull



Snabbmakaroner och korv hälls i kastrullen med kokande vatten. Allt klart på 3-4 minuter. Bara att servera. Dessutom får ju makaronerna en härlig smak av korven:-)

*skrattar



2010-09-22 » 19:50:39
Postat av: Banäna

Det var banne mig det godaste jag ätit på länge!! Men gillar du kallskuret kan jag varmt rekomendera fil och havrefras!! =)

2010-09-22 » 21:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: