Varning för gnäll och svordomar!

   Update: 2010-05-20 @00:11:22    

Nu är jag officiellt trött på allt! Min varmvattenberedare är trasig så diskberget står fortfarande orört! I morgon får jag helt enkelt koka vatten för att kunna diska. Idag blev jag plötsligt trött på att vara ful i håret. Jag samlade mod, åkte hem till Camilla och drog på mig slinghättan. Eftersom jag fortfarande är skitskraj sen sist så vågade jag inte vänta allt för länge innan jag sköljde ur slingmedlet. Och om vi säger såhär, jag tror inte färgen jag har på mitt hår just nu har ett namn. När slingorna ännu inte var ursköljda fick jag ett sms av min kära klasskamrat som berättade att vi fått svar på mattetentan. Jag, som redan var nervös för håret, loggade in på mailen och...icke godkänd. Ganska väntat eftersom jag aldrig känner att jag kan prestera när det kommer till matte! Kollade då tentaschemat och nästa tenta är 11 juni, på Madde studentdag! 

Innan dessa besked såg mitt liv ut så här: Jag lever med begränsningar då jag är en fattig, tjänstledig student som vet att det en dag kommer att vända och därför håller jag skenet uppe. Jag kommer att få en utbildning och i och med det förhoppningsvis jobb. Om det inte skulle bli så, ja då har jag ju faktiskt redan ett. Jag kommer någon gång att få jobba med det jag vill jobba med och det är en bra anledning till att jag ska stå ut i ett år till!

Just i denna stund känner jag så här: Jag lever som en fattig jävla kyrkråtta på grund av att jag studerar trots att jag tydligen är för dum i för att plugga när jag hårdpluggar matematik men ändå kuggar på tentan inte en, utan två gånger! Under tiden jag studerar så har jag en jävla heltidstjänst som skulle komma in handy just nu men som jag inte kan använda just för att jag  pluggar! Jag ser dessutom ut som en kratta i huvudet för att jag är dum nog för att fatta att mitt hår är dött, stendött! 

Nu ska jag fan gråta mig till sömns! Fast inte ens det lyckas jag väl med för jag har ju gått och blivit känslokall också! Oj just ja. Tentan jag ville ha färdig idag är INTE FÄRDIG! God Natt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vännen. Det är endast tillåtet att gräma sig en dag över petitesser som mattetentor. Den är inte värd att gråta över. Diska kan man göra en annan dag och hellre rik på vänner och stunder än pengar. Själv ödslar jag lite i-landsproblems-tårar över jävla Tre.

2010-05-20 » 19:14:10 URL: http://tanthanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: