Bye Bye Beautiful Bag

   Update: 2010-05-08 @14:43:27    

I morse vaknade jag av att telefonen ringde (No shit Sherlock) Det var lillasyster Madeléne, som vanligtvis sover till klockan två på lediga dagar, men som just denna lördag var uppe i god tid för att ringa till lilla mig som för en gångs INTE hade gått upp klockan åtta! Shwain på ren tyska...ish! Hon tjatade och gnatade om min väska som hon menade skulle följa med henne på studentkryssning i morgon! Ööö nej...men jo! Nog har hon fått lånat den nedrans (fina, vita) väskan i alla fall. Vad ska man säga...sån är jag. Snäll! Frågan är nu bara hur vit den kommer vara efter en tur och retur till stockholm bland andra sunkiga väskor i ett ruttet bussutrymme!

Kvällen igår urarartade sig sig ganska väl. Vi spelade en omgång Alias vilket kan vara, lite lätt överdrivet, Sveriges roligaste spel. Helst om man är oslagbar som jag. Vi fortsatte över vinden, bokstavligt talat, till grannen Herr Holle som hade en liten get together like old times. Mucho niceo (kan både tyska och spanska...who knew?). Stopet blev iaf vår slutdestination. Där träffade vi fler trevliga människor, jag fick en öl tippad över mitt knä/skrev vilket hade resulterat i major kissapåsiglikheter om jag inte burit svart. Bär svart people! När vi sedan blev ombedda att utrymma lokalen på grund av stängning så kom söta Jessica till vår räddning och jag tog mig för en gångs skull hem! Med blöta braller och en släng blåskatarr men ända hem!

Känns härligt att få skriva av sig på lite redigt talspråk efter en vecka av fackligt trams! Självvalt trams som förvisso är ganska intressant och som ger mig en utbildning men ändå! Nej, nu får det här vara over and done with! Bye Bye Now


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Läs gärna min blogg och länka gärna med!



http://mymiserybusiness.blogg.se/ :)

2010-05-09 » 04:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: