Mr Santa Claus...

   Update: 2009-12-23 @20:25:29    

Rubriken till detta inlägg fick mig att fundera...
Om man säger Santa Claus på engelska så är ju Claus själva namnet men ibland säger dem ju även Saint Nicholas om jag inte minns helt fel. Det är ju typ Sankte Nicholas på ren svenska. Jag antar då att Santa är ett litet slangaktig Saint men Claus och Nicholas är ju helt två olika namn? Varför? I sverige säger vi ju Tomten...är Tom namnet då och vad betyder i så fall ten? Wierd!

Men iaf. på tal om Sankte Niklas, som jag precis bestämde mig för att kalla honom, (mycket mer passande svensk översättning) så ska jag nu tralla hem till mamma och pappa och bädda ner mig. Jag tänker spendera natten där.

Så att inte herr Niklas undrar vart fasen jag har tagit vägen när han kommer inatt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: