Happy Birthday

   Update: 2010-05-27 @11:13:46    

Jag nämnde aldrig igår att vi även ska fira födelsedag idag! Det är ingen annan än mitt älskade hjärtegryn Jojje som fyller år! Han har redan fått börja morgonen med godis och snart rullar köttbullarna fram haha. Jag tror, dagen i ära, att han behöver ytterligare en presentation:

Jojje "Mojo Jojo" Eriksson är en Papihuahua. Alltså, hälften Papillon och hälften Chihuahua. Han är med andra ord den minsta i vår flock (till storleken). Mamma och pappa har och har haft Leonberger då min morbror med fru föder upp den rasen. Det var dock på tok för stort för min lilla lägenhet och bil. Det var vår första Leonberger Rocky som välkomnade min lilla plutt med öppna tassar när Jojo bara var en liten snorvalp på ca 1 kilo. Vart jag vill komma med denna historia är att Jojje är en stor hund i ett litet format, han tror nämligen att han är en Leonberger. Då Rocky nu befinner sig i landet där det regnar köttbullar så har mamma och pappa en annan "liten" skrutt hemma, Zorro. (Det är pappa som väljer machonamnen ;) Idag är det alltså Jojje som är den äldsta leonbergern i vår familj och han bossar med Zorro som har accepterat rollen som lillebror. Detta ser ganska roligt ut vill jag lova. Med denna lilla bakgrundshistoria så vill jag tillägna detta inlägg till min lilla(!) leonberger Jojje som idag fyller hela tre år! Happy Birthday ♥♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: