Ett litet inlägg för att undvika galenskap

   Update: 2010-10-06 @12:43:26    

För första gången sedan jag började min utbildning känner jag mig otillräcklig! Jag förstår inte hur jag ska hinna med allt! Jag har aldrig upplevt en sådan känsla av tidspress någonsin! Tiden räcker verkligen inte till! I går började jag plugga runt åttatiden på morgonen och förutom en vända till Lyviksberget så satt jag i princip hela dagen om man räknar bort hundpromenader, toalettbesök och småraster!

I morse gick jag upp strax efter halv sju, ett klick på kaffebryggaren och ett på datorn och sen var jag i full gång..seminarium klockan 10:30, det första i Engelsk litteratur..trodde jag! Jag och några andra i min blivande seminariegrupp irrade omkring bland kursrummen och hittade tillslut läraren i fråga. Det visade sig att fel tid hade hamnat ute på elevsidan och tiden för seminariet var egentligen kl 8:30..vi ses nästa vecka då! Men schesus vilken vidrig känsla det var innan man fick det klart för sig. Jag sprang till och med efter almanackan och bläddrade febrilt samtidigt som jag tänkte "Är det inte onsdag idag? Är det inte den 6:e? Är det inte v.40? Är det inte 2010? ← Den sista var ljug

På dem få minutrar jag pratade med seminarieledaren hann jag iaf bestämma mig för att hon var en trevlig prick! En ung, trevlig prick! Det kändes skönt för jag är lite halvtrött på gamla sura tanter och allvarliga gubbar! Grammatiksnubben ser iofs också ung ut. Men han ser även sådär smart och full av IQ ut..den sorten kan vara lite läskig tycker jag, svår att läsa på nått vis.

Oj vad jag babblar på..men lite talspråk på svenska var inte dumt må ni tro! Förutom skolan har jag inget mer att nämna! Det är liksom bara skola just nu. Jag hinner inget annat! Seminarium måndag, tisdag, onsdag och två på torsagar! Plugg inför dessa och så ett par, tre, fyra uppsatser och något prov på det!

Anledningen till Lyviksberget var jakt efter en strömsladd till Johannas skrivare. Resultatet blev aningen annorlunda. Så pass att jag kom hem med en ny skrivare i stället. Med scanner, kopieringsfunktion, dittan och dattan. FYNDVARA stog det men det vette fasen. Det var ett nödvändigt ont dock..nu spottas det ut dokument med uppgifter hej vilt här!

Men fy vad mycket text..om ni är av den sorten att ni ögnar lite innan ni läser och råkar se det här nu så kan jag bespara er det här inlägget! För ni ska inte tro att det står något intressant här ovanför. Jag lyckades bara spy ur mig allt huvudinnehåll innan jag förstod bättre! Dags att ge sig kanske!


Kommentarer
Postat av: Felix

Najs blogg =)

2010-10-07 » 20:08:49 URL: http://idiotenstankar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: