Skin skin som den sol du é

   Update: 2010-04-12 @22:14:41    

Sol ute, Sol inne, Sol i hjärta Sol i sinne. Det är tamejtusan det klokase någon sagt tror jag! Jag känner hur jag blir lugn och glad och harmonisk och allt detta tack vare vädret, årstiden vi äntligen befinner oss i och årtstiden som komma skall! Hallefreakinluja!

Idag har jag och mamma knogat! Krattat löv och snö(!) och jag, halvpyromanen, har eldat upp en massa skräp. Lite mer snösmältning och sen lite blommor så är utsidan i ordning! Insidan däremot är ett helt annat kapitel. Ett kapitel som inte kan avslutas förren jag går av studiepengen och på månadslönen. Inte så lång tid kvar tills dess tack och lov. Golv, lamellgardiner, vit färg, någon form av skiva (av trä...eller gips?), en schysst tapet och helst helt nya vardagsrumsmöbler. Det sistnämnda får jag nog dock drömma vidare om ett tag till.

I morgonbitti väntar kursens första seminarium. Kursen i fråga går under benämningen "vägar till skriftspråket" och är den sista kursen för den här terminen. Efter sommaren väntar förhoppningsvis en engelskakurs och sen Pedagogiskt arbete 3 och den här tiden nästa år så är jag ett stenkast ifrån en färdig utbildning! Då blir det fira av vill jag lova!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Idag har jag ätit frukost på balkongen klädd i shorts! :) Me like Göteborg och södra Sverige. Du får komma hit och gå på Liseberg, jag har två extra madrasser och en soffa man kan sova i. Kram

2010-04-15 » 11:09:06 URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det låter underbart! Man kanske ska planera in en liten göteborgsresa i sommar! :)

2010-04-16 » 11:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: