One last !"#¤% innan jag blir sommarglad igen.

   Update: 2010-04-21 @14:25:34    
Jag är ju förfärligt dålig på blöggers just nu. Både att läsa och skriva vill jag lova. Men i det stora hela så tycker jag nog att tjusningen med bloggar rent allmänt håller på att dör. Ord blir dumma och saknar mening och allt handlar plötsligt om att få så många som möjligt ätt läsa, eller...det verkar ju faktiskt snarare handla om att få så många som möjligt att gå in på din sida för att ge dig ännu en unik besökare. Om någon läser eller inte kanske kvittar? Fast jag har förstått att kommentarer är viktigt. Kom in och lämna en kommentar, behöver varken vara genomtänkt eller ens handla om inlägget i fråga bara du visar att du varit här. Men det är ju inte bara bloggarnas skribenter som är smarta. Hur många gånger har man inte fått en kommentar i stil med "fin blogg kika gärna in hos mig" eller "hej hoppas din dag blir bra!" As if you care?! Nej, det var roligare förr. Innan bloggarna började skrivas efter färdiga mallar över hur man ska gå tillväga för att locka så många läsare, ursäkta... besökare, till sin blogg. Skriv för skrivandets skull, se en klyftig(!) kommentar som en bonus och läsare(!) som intressenter av det du skriver om. Jag ser absolut inget fel i att tjäna pengar på sin blogg! Tvärtom! Men jag ger mig tusan på att "storbloggarna" inte började känna någon press förrän läsarna började öka...inte innan de ens hade några.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: